FANDOM

Räikköslahko on nykyään jo kansainvälisten standardien mukaan terroristijärjestöksi luokiteltava uskonnollinen yhteisö, jossa kaikkivaltias jumala ja vapahtaja on F1-kuljettaja Kimi Räikkönen. Räikköslahkon tyypillisimpiä iskukohteita ovat F1-aiheiset keskustelupalstat joilla lahko tukahduttaa asiallisen keskustelun massapostittamalla, uhkailemalla, syyttämällä tai muuten vaan trollaamalla niin, että asiallisten keskustelijoiden mieliala ja keskustelutahto laskee. Räikköslahko saattaa myös perustaa häiritseviä sivustoja ja tehdä rikosilmoituksia ilman syytä. Räikköslahkoa ei toistaiseksi ole saatu vastuuseen teoistaan sillä se tekee iskunsa aina TOR-verkon kautta. Räikköslahkon kerrotaan myös postittaneen joillekin valitsemilleen henkilöille lahkoraamatuksi kutsuttua teosta painettuna versiona.

Räikköseen uskovaa henkilöä kutsutaan räikkösläiseksi tai kimistiksi.

Räikkösläisyyden teologiaa Edit

Räikkösläisyys on monoteistinen, teologisesti katsottuna hyvin nuori uskonto, sillä se on syntynyt noin 2000 vuotta Kristinuskon ja 1500 vuotta Islamin jälkeen. On tosin viitteitä siitä, että Räikkösläisyyden siemen olisi itänyt syvällä suomalaisessa mielessä jo useiden vuosisatojen ajan ennen itse vapahtajan syntymää. Räikkösläisyyttä ei toistaiseksi ole tavattu Suomen ulkopuolella, vaikkakin joitakin samantyylisiä suuntauksia. Esim. Brasiliassa eli vuosikymmeniä sitten vahva usko nyt jo edesmennyttä Ayrton Sennaa kohtaan.

Räikkösläisyydessä on useita samankaltaisia aineksia kuin muissakin suurissa maailman uskonnoissa. Räikköslahkon onkin arveltu ottaneen vaikutteita esim. Islamista ja varsinkin tämän ääriliikkeistä. Räikköslahkon paradigman mukaan vääräuskoiset on käännytettävä oikeauskoisiksi keinolla millä hyvänsä. Räikkösläisyydessä tunnustetaan sekä armon, että pelastuksen mutta myös iankaikkisen kärsimyksen käsite. Räikköslahkon mukaan vain Räikköseen henkilökohtaisesti uskomalla ja tätä väsymättä palvomalla voi tulla autuaaksi ja pelastua ikuiselta kärsimykseltä.

Räikköslahko eroaa useista muista uskonnoista siinä, että lahkon kaikkivaltinaana pitämä henkilö on todistettavasti olemassaoleva ihminen.

Räikkösläisten ihanteet Edit

Räikkösläisillä tiedetään yleisesti olevan voimakas viehtymys homoseksuaalisiin kuviin, tekoihin ja kirjoituksiin. Räikkösläisen yleisimmin käyttämä nimittelysana liittyykin yleensä jollain tavoin miehen sukuelimiin tai homoseksuaalisuuteen. Räikkösläisten tiedetään olevan luonteeltaan rikollisia. Heitä kiehtovat erityisesti palvelunestohyökkäykset, uhkailu, hakkerointi ja terroriteot. Räikkösläiset ovat olleet koulukiusattuja, mistä johtuen he aikuisiällä yrittävät alistaa palstakeskustelijoita tahtonsa alle ja pahoittaa lähes jokaisen toisinajattelijan mielen. Räikköslahkolaisen ei koskaan tiedetä onnistuneesti luoneen läheistä suhdetta vastakkaista sukupuolta oleviin ihmisiin.